Злоядото дете - как да му помогнем?

Споделете статията
26.10.2020 г. |
Понякога детето е придирчиво към храната. Придирчив към храната е някой, който се храни само с определени видове храни и отказва да приема други. Въпреки че придирчивостта към храната може да е често срещана при децата, това може да е обезсърчаващо за родители, които искат децата им да приемат хранителни ястия и да имат балансирана диета. Замисляли ли сте се някога защо детето не се храни добре и какво може да направите, за да му помогнете? Четете нататък, за да откриете полезни съвети за начините, по които може да помогнете на деца, които не искат да се хранят.
 
Изследванията показват няколко фактора, които могат да доведат до липса на желание за хранене или за развиване на придирчивост към храната. Те могат да варират от черти на характера, натиск да ядат или довършват ястия, хранителните навици на родителите, социални влияния, наличие на заболяване... или просто детето ви е дете.
 
Повечето родители се притесняват, когато децата им не ядат достатъчно или са придирчиви. Това притеснение е валидно. Придирчивостта към храната може да има негативни последствия върху здравето и развитието на детето. Повечето проучвания посочват, че придирчивостта към храната може да причини недостиг на хранителни вещества и цялостно намаляване на консумацията на храна поради липса на разнообразна диета.
 
По-ниският прием на необходими категории хранителни вещества като витамини, минерали, протеини, плодове и зеленчуци и други, може да доведе до поднормено/наднормено тегло при децата, както и лошо развитие. Приемането на добре балансирана диета е необходимо, за да могат децата да растат, особено когато са във формиращите си години. 
 
Още повече: по-добре е децата да развиват здравословна връзка с храната в ранна възраст, за да предотвратят хранителни разстройства и проблеми с теглото, когато пораснат. Поради тази причина родителите трябва да се опитват да коригират придирчивостта на децата към храната в ранна възраст. Ето как да помогнем на децата, които не искат да се хранят или са придирчиви към храната: 
 
  1. Поставете си реалистични цели
Повечето родители често правят грешки, като притискат детето да довърши ястието. Този подход обикновено има обратен ефект. Поставянето на реалистични цели, като започнете с подходящи порции, може да помогне на детето да довърши храната по-бързо, отколкото когато сервирате големи порции. 
 
Освен това в зависимост от хранителните нужди на детето повечето деца нямат същия ненаситен апетит като възрастните, поради което може да не е необходимо да се хранят всеки път, когато вие се храните. Ако не са гладни, принуждаването им да се хранят може да изглежда така, сякаш детето отказва да яде.
 
  1. Създайте графици за хранене 
Може да е по-добре да създадете график за хранене, за да сте сигурни, че детето се храни достатъчно. По този начин може да следите колко се храни и да не го насилвате да се храни, когато не е гладно. Също така е препоръчително да не планирате хранене близо до времето за лягане, тъй като може да се окаже трудно да накарате едно сънливо и неспокойно дете да се храни. 
 
  1. Включете децата в приготвянето на храната
Един полезен съвет, който обикновено работи, е да включите децата в приготвянето на храната, като направите това възможно най-забавно. Позволете на децата да предложат какво ще им хареса, както и нови храни, които да опитат, дори ако трябва да ги коригирате малко, за да станат здравословни. Това, че участват в процеса, може да увеличи вълнението им и да ги окуражи да се хранят.
 
  1. Проучете и разберете стила на хранене на вашето дете
Изучаването на начина на хранене и стила на децата може да ви помогне да разберете техния навик и как най-добре да им помогнете. Всяко дете е различно и може да иска да се храни в определени моменти от деня. Ако знаете кои са тези моменти, това ви помага да се фокусирате върху тези периоди, както и как да ги оползотворите максимално.
 

Интересувате ли се от нашата марка и дейности? Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате актуална и полезна информация.

Потърсете ни в социалните мрежи